Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2012

Kategoria konkursowa: Kampanie organizacji pozarządowych


Dbaj o fejs. Ogólnopolska kampania uświadamiająca zagrożenia związane z lekkomyślnym korzystaniem z serwisów społecznościowych.

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

1. Uświadomienie zagrożeń, jakie wiążą się z lekkomyślnym korzystaniem z serwisów społecznościowych. 2. Promocja Helpline.org.pl jako miejsca w którym można szukać pomocy, informacji i porad na temat problemów związanych z bezpieczeństwem w sieci. 3. Stworzenie długofalowej kampanii, której świeżość ...

więcej

Słowa ranią na całe życie

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Wzrost świadomości społeczeństwa - w szczególności rodziców - że przemoc werbalna (krzyk, wyzwiska, obraźliwe etykiety), niesie za sobą długotrwałe negatywne konsekwencje, wpływające zarówno na obecne, jak i przyszłe funkcjonowanie dziecka. Uświadomienie, że przemoc werbalna to też przemoc. ...

więcej

Bądź na pTAK! Ogólnopolska Kampania Wiedzy i Edukacji Przyrodniczej, etap 2.

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

- podniesienie poziomu wiedzy, świadomości i wrażliwości przyrodniczej wśród mieszkańców naszego kraju; - promocja przyrody jako tematu atrakcyjnego społecznie, wartego zainteresowania i zaangażowania; - promocja wartości, jaką niesie ze sobą przyroda i jej ochrona; - budowa platformy społecznego ...

więcej

Miłość. Lepiej na całe życie.

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Pokazać małżeństwo jako wartość. Przypomnieć adresatom, że mimo trudności i niesprzyjących czasów warto dbać o związek. Pokazać, że trwały związek jest źródłem prawdziwego szczęścia czyli zmierzyć się z jednym z osiowych problemów naszej cywilizacji wzmacniając wśród milonów młodych Polaków wiarę ...

więcej

Szlachetna Paczka: Zostań bohaterem i zmieniaj świat na lepsze!

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Zostań bohaterem i zmieniaj świat na lepsze.Zostać bohaterem w Paczce – oznacza, że należy wyjść z tłumu, by zmienić otaczający nas świat. Bohaterstwo polega na przekroczeniu swojego świata. W Paczce potrzebny jest wysiłek, by odnaleźć rodzinę w potrzebie, by ją zdiagnozować. Paczka nie ma sensu jako ...

więcej

Kup Indeks."Wszystko jest źle! Nie garb się, nie stój tak, nie śmiej się. Nie ro-ku-jesz!" Ile dzieci słyszy takie słowa w szkole? Każde dziecko rokuje, nawet jeśli ponosi porażki.

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

"Wszystko jest źle! Nie garb się, nie stój tak, nie śmiej się. Majewski! Nie ro-ku-jesz!" Ile dzieci słyszy takie słowa w szkole? Każde dziecko rokuje, nawet jeśli ponosi porażki. Wystarczy je zauważyć i dotrzeć do istoty problemu. Szkolny schematyzm bardzo często nie pozwala potraktować dziecka podmiotowo. ...

więcej

Akcja "Warto być dobrym".Największa interdyscyplinarna kampania edukacyjna w Polsce.www.wartobycdobrym.pl

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Akcja „Warto być dobrym” ma za zadanie: • Edukować młodą część społeczeństwa i uwrażliwiać na potrzebę bycia dobrym człowiekiem, • Pokazać dobro i wolontariat jako wartość, dobrą zabawę i drogę do samorealizacji, • Promować pozytywny system wartości jako wzorzec postaw, • Docenić odpowiedzialne ...

więcej

Partnerstwo - równe szanse dla kobiet i mężczyzn

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Głównym zamysłem kampanii było zwrócenie uwagi na to, w jaki sposób podział ról i obowiązków w życiu rodzinnym przekłada się na życie zawodowe oraz na uczestnictwo w życiu publicznym kobiet i mężczyzn. Kampanii przyświecała myśl, że mała zmiana ustalonego od wieków porządku (kobieta zajmuje się domem ...

więcej

BRAKUJE 1% Kampania na rzecz przekazania 1 proc. podatku na Kampanię Przeciw Homofobii.

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

• zachęcenie środowiska LGBT oraz osób gay-friendly do wsparcia KPH 1 proc. swojego podatku. • wzrost świadomości nt. sfer życia, w których potrzebne są zmiany postaw w stosunku do osób LGBT (wojsko, sport zawodowy) ...

więcej

Rak'n'Roll Records - charytatywna wytwórnia muzyczna

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Celem kampanii jest przełamanie schematów komunikowania na temat raka piersi i pozyskanie środków na działalność fundacji Rak’n’Roll. ...

więcej

„Kierunek: szczęście”

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Projekt ukazuje problem społeczny zw. z dostępnością niepełnosprawnych do protez oraz niewystarczającego wsparcia ze strony systemu opieki zdrowotnej. W długim horyzoncie większa skala pomocy ze strony Państwa nie oznacza bowiem strat finansów publicznych, a korzyści w postaci niższych nakładów na zabezpieczenie ...

więcej

"5 porcji warzyw, owoców lub soku"

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Głównym celem kampanii "5 porcji warzyw, owoców lub soku" była edukacja w zakresie kształtowania prawidłowych nawyków żywieniowych, a tym samym zmiany postaw w grupie docelowej dotycząca zwiększenia spożycia warzyw, owoców i soków. ...

więcej

Autyzm wprowadza w błąd

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Chcieliśmy powiedzieć społeczeństwu, że istnieje takie zaburzenie jak autyzm, że odmiennie zachowujące się osoby mogą być właśnie dotknięte autyzmem. Ponad to marzyło nam się, że ludzie będą chcieli szukać informacji na temat autyzmu. Osoby autystyczne unikają kontaktów z otoczeniem, bojąc się reakcji ...

więcej

Leczymy… uśmiechem! PODAJ DALEJ jeden procent podatku.

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Głównym celem kampanii jest pokazanie radości z życia i uśmiechu, którego tak brakuje w dzisiejszym świecie. Kampania ma tym większy wydźwięk, że pokazuje środowisko osób niepełnosprawnych. To właśnie uśmiech i pozytywne nastawienie do świata i ludzi pozwala im odzyskiwać utraconą sprawność, odnaleźć ...

więcej

Kampania INNA

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Kampania INNA ma zwrócić uwagę na tematykę inności i odmienności, na konieczność akceptacji dla Innego oraz poszerzać obszar tolerancji w publicznej debacie. Spot kampanii INNA jest umieszczony na ; www.youtube.com/watch?v=sf_tuWCoEaM ...

więcej

Alcosfery. Picie w biznesklasie

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Kampania ma na celu zwrócenie uwagi na specyfikę tzw. HFA czyli wysokofunkcjonujących alkoholików (z ang. High-Functioning Alcoholic), zmianę sposobu myślenia (edukacja, informacja) o osobach uzależnionych, podejmujących leczenie oraz pomoc osobom pijącym szkodliwie i uzależnionym w nazwaniu własnego ...

więcej

"I Ty możesz uratować komuś życie. Przekaż swój 1%"

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Celami kampanii jest budowanie świadomości dotyczącej dawstwa szpiku, zachęcenie odbiorców przekazywania 1% podatku na rzecz Fundacji DKMS Polska, która dzięki zebranym środkom jest w stanie przebadać potencjalnych dawców. Kampania dodatkowo promuje rejestrację potencjalnych dawców szpiku. Kampania ma ...

więcej

„Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi”

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Celem kampanii było zwiększenie świadomości społecznej na temat działalności Fundacji, a poprzez to pozyskanie środków przekazywanych poprzez odliczenie 1% podatku na organizacje pożytku publicznego. Celem kampanii było także zwrócenie uwagi opinii społecznej na prawdziwe potrzeby chorujących na raka, ...

więcej

Gadaj*Badaj to kampania społeczna, która miała zwrócić uwagę mężczyzn na konieczność wykonywania profilaktycznych badań w kierunku raka prostaty i przełamać tabu związane z mówieniem o tym temacie.

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Kampania miała otworzyć temat konieczności badań per rectum i przełamania barier związanych z rozmawianiem na ten temat w grupie mężczyzn z grupy ryzyka i ich najbliższego otoczenia. Celem było także szerzenie wiedzy na temat jednego z najczęściej występujących w tej grupie nowotworów, czyli raka prostaty ...

więcej

"ABC seksu w obrazkach"(ABC seksu)

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Kampania miała charakter edukacyjny. Była odpowiedzią na wciąż niewystarczającą wiedzę na temat HIV/AIDS i innych chorób przenoszonych drogą płciową. Jej celem było przekazanie adresatom niezbędnej i jednocześnie praktycznej wiedzy, dzięki której będą umieli zastosować zasady bezpieczniejszego seksu ...

więcej

Projekt SAMI

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Kampania Projekt Sami – skupia się na promocji idei przekazywania 1% podatku na rzecz Darłowskiego Centrum Wolontariatu. Projekt SAMI - bo w teledysku wykorzystano utwór "Wolontariusz" zespołu SAMI, bo klip zrealizowali i wystąpili w nim sami wolontariusze, bo sami pozyskali środki finansowe na ten cel. ...

więcej

Nie marnuj jedzenia. Myśl ekologicznie.

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Marnowanie żywności to problemem złożony: społecznym, ekonomicznym i ekologicznym. Dla konsumenta ekologiczne sutki marnowania jedzenia są dość abstrakcyjnym problemem. Wyzwaniem i celem kampanii było uświadomienie konsumentom, że wyrzucanie żywnosci ma swoje negatywne skutki ekologiczne, ukazanie namacalności ...

więcej

"Mafia dla psa"

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Celem kampanii było zwrócenie uwagi na los zwierząt, zwłaszcza w trudnym okresie zimowym. Spot zrealizowany dla fundacji "Przytul psa" miał zachecić internautów do wiekszej aktywnosci i pomocy finansowej na rzecz zwierzat. ...

więcej

Miłość nie cukierki

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Kampania promowała profesjonalną pomoc dzieciom i ich rodzinom będącym w kryzysie oraz ideę rodzicielstwa zastępczego. Celem kampanii było pokazanie, że dzieci potrzebują od dorosłych przede wszystkim miłości, troski i poczucia bezpieczeństwa – w rodzinie biologicznej lub zastępczej. Pragnęliśmy pokazać ...

więcej

"Cichy kochanek"

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Zwrócenie uwagi osób niesłyszących, w szczególności młodzieży, na zagrożenia związane z AIDS, w związku z rosnącą ilością znajomości nawiązywanych przez osoby niesłyszące przez internet. ...

więcej

Jeszcze żywy KARP Odsłona: Nie baw się w kata, kup karpia w płatach

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Zmiana postaw społecznych i przyzwyczajeń konsumentów w celu ograniczenia cierpienia żywych karpi podczas transportu i sprzedaży w okresie przedświątecznym. ...

więcej

Tytuł: "Szukam"Akcja pozyskania 1% z podatku na dzieci z Fundacji Św. Jana Jerozolimskiego

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Zwrócenie uwagi na Fundację Św. Jana Jerozolimskiego i przekierowanie na stronę www fundacji; informującą o działaniach wspierających materialnie i terapeutycznie dzieci z praskich, biednych i patologicznych rodzin. ...

więcej

"Ile kosztują Twoje marzenia?"

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Celem kampanii społecznej było podkreślenie problemu osób po amputacji. Chcieliśmy zwrócić uwagę na to, że każdy z nas ma swoje marzenia. Jedni marzą o rowerze, inni o deskorolce, jeszcze inni o komputerze. Niestety ludzie po amputacjach, muszą zmagać się z dodatkowym problemem, jakim jest zakup protezy. ...

więcej

Nie mam nic do ukrycia!

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Uświadomienie społeczeństwa, że test wykrywający obecność HIV, to droga do kontrolowania przebiegu choroby nawet do późnej starości. Promowanie testów w kierunku HIV jako odpowiedzialnego zachowania w stosunku do siebie, partnera/ki czy planowanego potomstwa. ...

więcej

"Syzyf" Stop umowom śmieciowym.

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Celem kampanii jest edukacja młodych ludzi- przyszłych pracowników w zakresie prawa pracy, rodzajów zawieranych umów z przyszłymi pracodawcami oraz wynikających z nich konsekwencji, zwrócenie uwagi na problem zatrudniania pracowników na tzw. umowy śmieciowe poprzez zaintrygowanie przekazem zarówno młodych ...

więcej

Zostań wege na 30 dni

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Kampania ma na celu promocję diety wegetariańskiej oraz idei poszanowania praw zwierząt. Zwraca również uwagę na aspekt świadomej konsumpcji i kwestie ekologiczne związane ze współczesną formą intensywnej hodowli zwierząt. ...

więcej

Kampania społeczna Jedni z Wielu w ramach projektu Romskie Odrodzenie.

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Kampania społeczna „Jedni z wielu” realizowana jest, aby zmienić negatywne postawy i umożliwić Romom z województwa dolnośląskiego pełną integrację społeczną, rozwój zawodowy i harmonijne współżycie ze społecznością lokalną. ...

więcej

PEŁNOPRAWNI I AKTYWNI, kampania Fundacji Aktywnej Rehabilitacji (FAR)

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Propagowanie reintegracji społecznej osób poruszających się na wózkach inwalidzkich i przeciwdziałanie ich dyskryminacji POPRZEZ ZASTOSOWANIE NIETYPOWEJ DLA TEMATU NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI FORMY DZIAŁAŃ TYPU STREET-ART i połączenie jej z klasycznymi elementami kampanii. Zadziorna, awangardowa forma oraz ...

więcej

SM-WALCZ O SIEBIEKampania dotycząca stwardnienia rozsianego (SM)

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

•Zbudować świadomość tego, że mimo iż Stwardnienie Rozsiane jest chorobą cieżką, przewlekłą właściwa terapia daje szasne na w pełni normalne funkcjonowanie •Przekonać pacjentów, że SM nie musi oznaczać wyroku, że warto "walczyć o siebie", nie poddawać sie psychicznie •Przekonać decydentów i opinię ...

więcej

FairTrade: Yours & Mine

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Edukacja i przybliżenie warunków życia w krajach trzeciego świata. Zbudowanie bazy do czynnego wspierania FairTrade jako organizacji wspierającej rozwój ubogich krajów. ...

więcej

Kampania Projekt Test - Kobiety się Testują. Koncert "Noc Czerwonej Kokardy"

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Celem kampanii jest zwrócenie uwagi społeczeństwa i mediów na potrzebę zachowania bezpieczeństwa podczas podejmowania ryzykownych kontaktów seksualnych, a także na konieczność testowania w kierunku HIV w celu zapobiegania negatywnym skutkom zdrowotnym ewentualnego zakażenia. Kampania została skierowana ...

więcej