Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2015

Kategoria konkursowa: Kampanie organizacji pozarządowych


Oswajanie starości

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

W 2013 roku Fundacja zaangażowała się w prowadzenie własnej autorskiej Kampanii podnoszącej problematykę starości pod nazwą „Oswajanie starości”. Przy Fundacji powstała Rada Programowa Seniorów oraz Zespół ekspertów ds. Polityki Senioralnej. W ramach kampanii w 2015 roku powstał spot edukacyjny. ...

więcej

Nie będzie ptaków, nie będzie śpiewania! - NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Ptaki znikają. Statystyki nie zostawiają złudzeń, ale też nie przemawiają do ludzi. Celem naszej akcji było więc zaalarmowanie odbiorcy, zwrócenie uwagi na fakt, że ptaków jest coraz mniej. Akcja miała wybudzić / wytrącić z równowagi i spokoju. Uświadomić dobitnie, z czym musimy się liczyć jeśli znikną ...

więcej

Stop mowie nienawiści

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Celem kampanii było dotarcie do młodych użytkowników Internetu oraz pokazanie jak duże znaczenie mają słowa, którymi operują. Przygotowane działania były odpowiedzią na badania oraz obserwacje zachowań młodzieży, która bezrefleksyjnie posługuje się mową nienawiści nie zdając sobie sprawy, jak bardzo ...

więcej

Piękno jest w nas

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Celem akcji było pokazanie, iż piękno jest atrybutem wszystkich, niezależnie od wieku, płci czy niepełnosprawności. Uczestnicy i uczestniczki akcji mieli odczarowywać mity dotyczące osób z niepełnosprawnością, z klasą i dystansem do siebie ukazując swoją urodę, atrakcyjność i seksualność. ...

więcej

"Słowo zabiera głos"

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Celem „SŁOWO ZABIERA GŁOS” było zainteresowanie ludzi słowem, nie tylko jako formą przekazu swojego punktu widzenia, ale przede wszystkim słowem, które łagodzi obyczaje, które może zmienić stan świadomości jednego człowieka, a także może zmienić świat. Pretekstem do kampanii stała się setna rocznica ...

więcej

Boskie Matki - NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Celem działań jest budowanie świadomości, że w ciąży można leczyć się onkologicznie i urodzić zdrowe dziecko oraz zapewnienie kobietom w ciąży chorym na raka profesjonalnej, kompleksowej i bezpłatnej opieki. ...

więcej

Hivokryzja. Wyleczmy się. - NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Przeciwdziałanie dyskryminacji i stygmatyzacji osób zakażonych HIV. ...

więcej

#ryjkuzniara

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Celem kampanii było zwrócenie uwagi Polaków na problem „hejtu” w sieci. Świadomość tego zjawiska jest bardzo niska - ludzie często nie zdają sobie sprawy, że hejt to również przemoc, tylko że w formie wirtualnych komentarzy, które w mniemaniu autorów nie mają również mocy sprawczej. Mowa nienawiści wpływa ...

więcej

„Nie odrzucaj swojego dziecka. Płać alimenty.”

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Intencją kampanii był apel do osób celowo niepłacących alimentów oraz wywołanie dyskusji w mediach tradycyjnych i społecznościowych na temat problemu celowego niepłacenia alimentów przez osoby do tego zobowiązane. ...

więcej

Życie zaczyna się po 60tce

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Celem kampanii jest aktywizacja osób 60+ do działania, posiadania i realizowania swoich pasji. kampania ma również przeciwdziałać negatywnemu społecznemu i medialnemu obrazowi osoby starszej. Ma pokazywać osoby 60+ jako pełne życia, aktywne, energetyczne i szczęśliwe. ...

więcej

XII ogólnopolska kampania społeczna Fundacji Hospicyjnej „Hospicjum to też Życie” prowadzona pod hasłem „Dzieci radzą sobie same tylko w bajkach. Pomóż osieroconym dzieciom”

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Celem kampanii jest edukacja społeczna oraz nagłośnienie problemów związanych z osieroceniem dzieci i młodzieży oraz zwiększenie świadomości na temat roli udzielanego im wsparcia, zarówno materialnego, jak i psychologicznego oraz edukacyjnego. Najczęściej osierocone dziecko ze swoją żałobą pozostaje ...

więcej

Kampania "Mama, tata, tablet" (www.mamatatatablet.pl)W krajach które adaptowały kampanię (UK, Łotwa) kampania realizowana jest pod nazwą "Homo tabletis" (www.homotabletis.org) - NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Kampania Mama, tata, tablet przestrzega przed zbyt wczesnym i niekontrolowanym udostępnianiem dzieciom urządzeń ekranowych, jak tablety czy smartfony, zwracając rodzicom uwagę na możliwe negatywne konsekwencje takiej sytuacji Autorzy kampanii jednocześnie wskazują na zasady, które powinny towarzyszyć ...

więcej

PrzyWRACAM: Jeden dzień z życia więźnia. Realizowana przez współpracę: Małopolski Ośrodek Ruchu Drogowego, SW OISW Kraków. NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Celem kampanii jest zwiększenie świadomości kierowców na temat konsekwencji, jakie czekają ich w wyniku popełnionych na drodze błędów. Kampania w szczególny sposób skupia się na przewinieniach, które doprowadziły do wypadku ze skutkiem śmiertelnym: przekroczenie czy niedostosowanie prędkości do panujących ...

więcej

„Nie odkładaj macierzyństwa na potem.”

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

- wywołać debatę o macierzyństwie jako coraz trudniej dostępnym dobru i niezaspokojonym pragnieniu wielu kobiet. - przedstawić je jako wartość. Nie jako obowiązek czy opresję, ale naturalne pragnienie, które świat mocno ogranicza. - osadzić antykoncepcję hormonalną (OCP) w kontekście w jakim pojawia ...

więcej

Stawka to Życie. Zastawka to Życie. - NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Budowa wśród Polaków (pacjentów, lekarzy, mediów, decydentów) świadomości zalet innowacyjnego zabiegu - przezcewnikowej implantacji zastawki aortalnej (TAVI) i potrzeb dzisiejszego starzejącego się społeczeństwa. Służy przybliżeniu możliwości, jakie daje ten zabieg osobom, które nie kwalifikują się ...

więcej

#OddajSerce

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Celem kampanii była promocja transplantacji wśród użytkowników nowych mediów i skłonienie ich do podjęcia niezwykle szlachetnej decyzji, czyli podpisania oświadczenia woli. ...

więcej

RoślinnieJemy

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Celem kampanii RoślinnieJemy jest wprowadzenie do jak największej ilości miejsc gastronomicznych minimum 3 dań w stu procentach roślinnych (plus mleko roślinne np. do kawy). Kampania skierowana jest do wszystkich osób: tych na diecie tradycyjnej, które chcą ograniczyć spożywanie produktów odzwierzęcych, ...

więcej

Szlachetny Projekt Filmowy - NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Naszym celem był wpływ na percepcję walki z biedą w Polsce oraz pozyskanie Darczyńców dla blisko 21 tys. rodzin. Chcemy, aby Polacy dostrzegli w potrzebujących bohaterów, którzy z odwagą konfrontują się z trudną codziennością a zamiast biernie się przyglądać – zostali Darczyńcami i przygotowali mądrą ...

więcej

Poukładaj sobie raka - NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Kampania miała na celu zwrócenie uwagi na potrzebę bezpłatnej pomocy psychoonkologicznej. Jednocześnie wspierała działania Stowarzyszenia UNICORN, które od 16 lat pomaga chorym na raka, a w 2014 roku utworzyło Centrum Psychoonkologii w Krakowie. Celem akcji było poinformowanie osób z chorobą nowotworową ...

więcej