Konkurs Kampania Społeczna Roku 2016

Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2016

Kategoria konkursowa: Kampanie instytucji publicznych


OWOCE I WARZYWA-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Brak prawidłowych nawyków żywieniowych wśród najmłodszych. Brak świadomości rodziców, że to oni mają największy wpływ na kształtowanie nawyków żywieniowych swoich dzieci. ...

więcej

Uszczypnij Raka-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie lokalne

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Obecnie głównym powodem wysokiej liczby chorych, którzy umierają na raka, jest zbyt późne wykrycie choroby. Najskuteczniejszym sposobem na wczesne wykrycie zmian chorobowych oraz ustrzeżenie się przed nowotworem jest profilaktyka. Problemem społeczeństwa jest niechęć przed wykonywaniem badań. ...

więcej

Akcja społeczno-edukacyjna Żonkile-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

Akcja została zainicjowana w 2013 r. jako odpowiedź na niską wiedzę o powstaniu w getcie warszawskim. Do tego czasu nie było żadnego działania skierowanego do szerokiej publiczności, które upamiętniałoby powstanie i edukowało o jego historii. ...

więcej

„Zgoda na życie”-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

1. Za pozytywnym nastawieniem Polaków wobec idei transplantologii nie idą działania – brak komunikacji w rodzinach 2. Bliscy osób zmarłych odmawiają oddania narządów do przeszczepienia 3. Brak wiedzy nt. funkcjonowania systemu dawstwa szpiku skutkuje nieuzasadnionymi obawami przed rejestracją ...

więcej

Melanż. Oczekiwania vs rzeczywistość-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Nadużywanie alkoholu, tytoniu i innych substancji psychoaktywnych wśród młodzieży ...

więcej

OC sprawdzamy sami

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

W Polsce jest ponad 21 mln pojazdów, których właściciele mają obowiązek wykupić ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej (OC). Niestety niewiele kierowców ma świadomość, że może samodzielnie sprawdzać poprawność historii swojego OC, na podstawie której Ubezpieczyciele wyliczają wysokość składki. ...

więcej

Psychokonteksty. Nasze zdrowie psychiczne

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Wg WHO co 4. Polak doświadcza problemów ze zdrowiem psychicznym. Osoby chorujące psychicznie mają swoje marzenia, pasje, chcą pracować i mieć rodzinę. Życie pisze im jednak inne scenariusze. Często są nieakceptowani, samotni, bez pracy. Tym bardziej zasługują na okazanie zrozumienia i wsparcia. ...

więcej

Ogólnopolska kampania „Wybieram pomoc”

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

Wg badań „3/4 uczestników sytuacji przemocy nie zwróciła się o pomoc do żadnej instancji”. Polacy nie rozpoznają innych niż fizyczna form przemocy lub zgadzają się na jej obecność. Lęk, brak nadziei na zmianę, przywiązanie do toksycznego partnera i nieznajomość prawa skutkują bezczynnością. ...

więcej

Ogólnopolska kampania „Mniej cukru, soli i tłuszczu? Kupuję to!”-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Wg badań* nadużywamy cukru, tłuszczu i soli, co sprzyja epidemii otyłości, cukrzycy i chorób serca. Wybiórczo czytamy etykiety produktów, nie rozumiemy oznaczeń (mylenie wartości odżywczej z energetyczną, wątpliwość które tłuszcze są zdrowe) i nie potrafimy odnieść informacji do własnych potrzeb. ...

więcej

WYRÓWNUJEMY SZANSE

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

Zagrożenie nierównością i wykluczeniem społecznym dotyczące osób starszych, niepełnosprawnych, samotnych matek, dzieci z domów dziecka oraz dzieci otyłych. Brak świadomości, że można im pomóc dzięki Funduszom Norweskim i EOG. Skuteczne dotarcie z pomocą do ośrodków w biednych częściach kraju. ...

więcej

TLDRxP-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

Większość krajów Europy przekracza 50% próg czytelnictwa. W Polsce jedynie 37% obywateli sięga po książkę w ciągu roku. Ponad 20 mln rodaków nie czyta wcale. Nie dba się o to, aby literatura była obecna w domach. Do sytuacji w kraju wpisuje się światowy trend TLDR. Too Long, Didn’t Read. ...

więcej

Pokaż dziadkom-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Rocznie udaru mózgu dostaje w Polsce 70 tyś. osób. Udar jest jedną z najczęstszych przyczyn śmierci, a znaczna część chorych jest sparaliżowana i wymaga długotrwałej rehabilitacji. Niestety niewielka część społeczeństwa wie jakie są objawy udaru i jak należy zareagować. To ogromny problem społeczny. ...

więcej