Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2013

Kategoria konkursowa: Kampanie o tematyce zdrowotnej


#Someonelikeme

KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Według WHO na świecie żyje około 33 mln zakażonych wirusem HIV, w Polsce zaś – według PZH – w I połowie 2013 r. zanotowano wzrost liczby zakażeń o 50%. Mimo to, seks i AIDS w wielu środowiskach wciąż pozostają tematem tabu. Dlatego też marka Durex zainicjowała globalną kampanię #Someonelikeme, w której ...

więcej

Kampania społeczna "Rak. To się leczy!"

KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Kampania społeczna „Rak. To się leczy!” to kampania szerokozasięgowa o charakterze edukacyjnym, motywująca ludzi do przełamania lęku przed badaniami i do działania, bazująca na pozytywnych emocjach, wykorzystująca również kanały bezpośredniego dotarcia (m.in. organizacja bezpłatnych badań i konsultacji ...

więcej

Żyję, bo biorę!

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Cel: zwrócenie uwagi społeczeństwa na problemy młodych ludzi chorujących na cukrzycę typu 1. Są to: - mylenie cukrzycy typu 1 z cukrzycą typu 2 i związane z tym przekłamania, stygmatyzacja, stereotypy - niechęć, wykluczanie osób chorych na cukrzycę, obawa przed zarażeniem się od nich - traktowanie ...

więcej

Stop Nielegalnemu Alkoholowi

KATEGORIA: Kampanie lokalne

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Zwiększenie świadomości konsumentów na temat alkoholu z niepewnych (nieoficjalnych/nielegalnych) źródeł i szkód jakie może przynieść jego konsumpcja (śmierć, poważne powikłania zdrowotne) ...

więcej

WYLOGUJ SIĘ DO ŻYCIA

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

-Uświadomienie rosnącego zagrożenia uzależnieniem od komputera i Internetu -Edukacja w zakresie bezpiecznego korzystania z Internetu oraz czynników mających wpływ na rozwój uzależnienia -Zachęcenie osób w grupach ryzyka do szukania alternatyw wirtualnej rzeczywistości ...

więcej

Kampania edukacyjna „Czytajmy etykiety”

KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Podnoszenie świadomości konsumentów na temat wartości odżywczych kupowanych produktów w celu zapobiegania nadwadze i otyłości oraz chorobom przewlekłym. Edukacja jak poprawnie interpretować informacje zawarte na etykietach produktów ...

więcej

Projekt Test – Pokolenie Minus

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Projekt Test – Pokolenie Minus to kampania zachęcająca kobiety w ciąży do zadbania o zdrowie swojego dziecka poprzez wykonane testu na HIV. ...

więcej

Kampania na Rzecz Zdrowego Starzenia Się

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Wg danych GUS polskie społeczeństwo należy do najszybciej starzejących się w Europie co rodzi poważne implikacje ekonomiczne, zdrowotne i społeczne. Celem kampanii było zaangażowanie administracji i polityków w prace nad stworzeniem nowych rozwiązań dla zdrowego starzenia się społeczeństwa. Krótkoterminowy ...

więcej

"Liczy się CZAS"

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Co 6 sek. na świecie ktoś umiera na udar mózgu. W Polsce dochodzi do ok. 70 tyś zachorowań rocznie. Mimo tego, że jest to tak częsta choroba, wielu Polaków myli udar mózgu z udarem słonecznym, nie wie jakie są objawy choroby i jak ważne jest szybkie wezwanie pogotowia, które może pomóc przeciwdziałać ...

więcej

"Wyskocz na chwilę z kapci"

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Polacy są mało aktywnym fizycznie społeczeństwem. Prawie 90% obywateli Polski prowadzi siedzący tryb życia.Brak ruchu może wpływać negatywnie na stan zdrowia.Celem kampanii była promocja wiedzy na temat profilaktyki udaru oraz pokazanie, że aktywność może zmniejszyć ryzyko wystąpienia wielu chorób cywilizacyjnych.Wyeliminowanie ...

więcej

Pieniądze mogą pokonać raka

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

KATEGORIA: Kampanie 1%

Celem kampanii było uświadomienie społeczeństwa, że rak - kojarzony niemal jednoznacznie ze śmiercią - jest chorobą, którą można pokonać dzięki środkom finansowym. Co więcej istnieje Fundacja Alivia, której jednym z działań jest finansowa pomoc skierowana właśnie do chorych na nowotwory złośliwe, które ...

więcej

Let's colour - dodajemy koloru do życia dzieci.Odmiana wnętrz szpitali dziecięcych (Centrum Zdrowia dziecka, Instytut Matki i Dziecka w Warszawie).

KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Celem kampanii jest ułatwienie dzieciom przejścia przez trudny okres leczenia i rekonwalescencji w publicznych placówkach ochrony zdrowia w Polsce oraz zwrócenie uwagi pracowników AkzoNobel i lokalnych społeczności na wartość jaka niesie za sobą praca wolontariacka na rzecz najmłodszych. Naniesienie ...

więcej

Pola Nadziei – radość pomagania

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

1. Uwrażliwienie dzieci i młodzieży na problemy ludzi u kresu życia i powinności społeczeństwa dotyczącej otoczenia ich odpowiednią opieką. 2. Dotarcie z informacją o prowadzonej przez Hospicjum działalności do osób terminalnie chorych i ich bliskich. 3. Pozyskanie wsparcia finansowego dla prowadzonej ...

więcej

Kraków chce oddychać

KATEGORIA: Kampanie lokalne

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Celem kampanii była przede wszystkim edukacja mieszkańców Krakowa odnośnie jakości powietrza w mieście. Istotnymi elementami było poinformowanie Krakowian o źródłach zanieczyszczenia (WIEDZA), wywołanie dyskusji o rozwiązaniach (ZAANGAŻOWANIE), a także zachęcenie do działania (REAGOWANIE) pośredniego ...

więcej

Kampania społeczna „Palenie jest słabe”

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Cel: - stworzenie mody na niepalenie, przekonanie gimnazjalistów, że „palenie jest słabe”, pokazanie alternatywy dla palenia, wytworzenie postawy asertywnej - edukacja w zakresie szkodliwości palenia, aspektów zdrowotnych, społecznych, ekonomicznych, ale pozbawiona wymiaru „moralizatorskiego” - ...

więcej

Po prostu Położna

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Celem kampanii jest uświadomienie kobiet, że od 21. tygodnia ciąży raz w tygodniu, a od 32. tygodnia ciąży dwa razy w tygodniu mogą korzystać z bezpłatnych spotkań edukacyjnych z położną, podczas których zapewni im ona m.in. emocjonalne wsparcie, przygotuje do porodu, pomoże w opracowaniu planu opieki ...

więcej

OTWÓRZ GŁOWĘ NA POMOC

KATEGORIA: Kampanie lokalne

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Światowa Organizacja Zdrowia alarmuje - wg szacunków ponad 20% ludności cierpi z powodu zaburzeń psychicznych. Co czwarty Polak ma lub będzie miał problemy tej natury. Choć 40% naszych rodaków odczuwa potrzebę pomocy psychologicznej i psychiatrycznej, fakt ten nie przekłada się na ilość osób, które zgłaszają ...

więcej

Seks w moim mieście

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Cel ogólny - ograniczenie liczby zakażeń HIV w grupie MSM – cel ten ma charakter długofalowy. Cel szczegółowy - zwiększenie świadomości MSM dotyczącej konsekwencji podejmowania ryzykownych zachowań seksualnych. Jego osiągnięcie będzie możliwe dzięki następującym zadaniom: zwiększonemu zaangażowaniu personelu ...

więcej

Kampania szokująca

KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Kampania ma na celu podniesienie świadomości pracowników co do bezpiecznych sposobów wykonywania powierzonych zadań i obowiązków. Zwrócenie uwagi na fakt zagrożeń, które występują podczas wykonywania codziennej pracy zarówno na budowie jak i w warsztatach blacharskich. ...

więcej

Naiwni

KATEGORIA: Kampanie lokalne

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Głównym celem kampanii było wyposażenie młodzieży w wiedzę nt. przetworów konopi indyjskiej, celem wpłynięcia na świadome podejmowanie decyzji, wzmocnienie asertywności oraz dojrzałe reagowanie na depenalizację przepisów. Kampania miała na celu również przekazanie młodzieży faktów dotyczących marihuany ...

więcej

"WAŻNIEJSZE NIŻ SM"-2 edycja kampanii SM-WALCZ O SIEBIE!

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Zbudować świadomość tego, że mimo iż Stwardnienie Rozsiane jest chorobą, cieżką, przewlekłą właściwa terapia rozpoczęta na wczesnym etapie coraz częściej daje szansę na w pełni normalne funkcjonowanie. Rok 2013 wg międzynarodowej organizacji zajmującej się stwardnieniem rozsianym- EMSP, to rok ludzi ...

więcej

CIŚNIENIE NA ŻYCIE. Ciśnienie na Życie - to największa polska kampania społeczna, której celem jest zachęcenie Polaków do profilaktyki chorób układu krążenia.

KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Głównym celem kampanii “Ciśnienie na życie” jest uświadomienie Polakom, jakie ryzyko niesie za sobą brak profilaktyki schorzeń układu krążenia. Organizatorom kampanii szczególnie zależy na edukacji na temat szkodliwości nadciśnienia i zachęceniu Polaków do regularnych pomiarów ciśnienia tętniczego. Kolejnym ...

więcej