Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2008



15.10.2009

"CoreWellness - wewnętrzna siła"

KATEGORIA: Firmy komercyjne

POWIEKSZ

Określenie problemu

Aż 52% kobiet - cierpiących na lekkie nietrzymanie moczu - nie wie, że ćwicząc mięśnie dna miednicy, może częściowo lub całkowicie wyleczyć tę dolegliwość. Wiele z nich jest przekonana, że jedynym sposobem leczenia jest zabieg chirurgiczny lub terapia farmakologiczna.

Aż 45%2 kobiet cierpiących na nietrzymanie moczu nie wspomina lekarzowi
o tej dolegliwości. Kobiety wstydzą się NTM, nie zdają sobie sprawy, że dolegliwość
tę można i należy leczyć.

Do czasu rozpoczęcia kampanii temat nietrzymania moczu był kwestią rzadko poruszaną w mediach. Dziennikarze zajmujący się tą tematyką często nie mieli wystarczającego dostępu do informacji na temat leczenia NTM. Efektem tego było niska świadomość społeczna na temat możliwości walki z tą dolegliwością oraz przekonanie, że NTM jest dolegliwością dotykającą wyłącznie osoby schorowane i starsze, co nie jest zgodne z prawdą.

Cel kampanii

Organizatorzy kampanii, we współpracy ze środowiskiem lekarzy i pacjentów, chcieli zachęcić kobiety do poruszania tematu NTM w trakcie rozmowy z lekarzem, chcieli popularyzować wiedzę o przyczynach, objawach i nowoczesnych sposobach leczenia nietrzymania moczu. Celem kampanii "CoreWellness - wewnętrzna siła" jest popularyzowanie ćwiczeń mięśni dna miednicy i zachęcenie kobiet do ich regularnego wykonywania. Priorytetem kampanii "CoreWellness - wewnętrzna siła" było również dostarczenie mediom rzetelnych informacji na temat NTM, podkreślenie skali problemu i zachęcanie do rozpowszechniania wiedzy na temat objawów nietrzymania moczu oraz sposobów leczenia.

Działania

1. Powołanie Advisory Board
Nad wartością merytoryczną kampanii czuwa Advisory Board, w skład której wchodzą specjaliści w dziedzinie urologii i ginekologii. Program realizowany jest pod patronatem Polskiego Towarzystwa Urologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Ginekologicznego.

2. Raport pracowni badania opinii publicznej
Na podstawie badań opinii publicznej przygotowane zostało pierwsze w Polsce opracowanie na temat znajomości zasad profilaktyki NTM u kobiet, opatrzone komentarzem ekspertów kampanii. W rozmowach z kobietami cierpiącymi na NTM sprawdzono ich wiedzę na temat istoty problemu i możliwości aktywnego życia z tą dolegliwością. Przygotowany raport stanowił podstawę dla wszystkim materiałów przygotowanych w ramach programu.

3. Warsztaty dla dziennikarzy z udziałem prof. Kari Bo
We wrześniu 2008 zostały zorganizowane warsztaty dla dziennikarzy z udziałem prof. Kari Bo, autora systemu ćwiczeń wzmacniających mięśnie dna miednicy. Dzięki temu zaproszeni dziennikarze uzyskali dostęp do szczegółowej wiedzy przydatnej przy opracowywaniu publikacji związanych z tematyką nietrzymania moczu oraz informacji dotyczących kampanii "CoreWellness - wewnętrzna siła".

4. Zajęcia "Pilates CoreWellnes" dla kobiet
W wybranych klubach fitness sieci Gymnasion odbywają się zajęcia "Pilates CoreWellness" dla kobiet podczas których można zapoznać się ze specjalnym systemem ćwiczeń mięśni dna miednicy. W ramach kampanii można otrzymać bezpłatny karnetu do udziału w zajęciach opartych na tym systemie.

5. Dyżury ekspertów
Elementem kampanii są telefoniczne dyżury ekspertów programu prowadzone w redakcjach lokalnych rozgłośni radiowych oraz dzienników regionalnych, podczas których wszyscy zainteresowani mogą uzyskać porady i informacje o istocie NTM oraz sposobach radzenia sobie z dolegliwością na co dzień.

6. Narzędzia informacyjne
a. Strona www kampanii -  www.corewellness.pl
Witryna zawiera informacje dotyczące kampanii, materiały edukacyjne dotyczące schorzenia, w tym profilaktyki nietrzymania moczu oraz dokładny opis ćwiczeń "CoreWellness".
b. Materiały edukacyjne dla pacjentów
- Poradnik "Ćwicz mięśnie dna miednicy, to proste!" zawierający wybrane ćwiczenia wraz z ich opisami. Kobietom przekazano 10 000 wydrukowanych poradników - za pośrednictwem klinik ginekologicznych, urologicznych oraz za pośrednictwem stowarzyszenia pacjentów "Uroconti".
- Bezpłatna płyta DVD zawierająca opracowane przez prof. Kari Bo ćwiczenia mięśni dna miednicy.
c. Materiały edukacyjne dla lekarzy - broszura o tym, jak rozmawiać z pacjentkami na temat NTM.

Efekty:
W ramach programu "CoreWellness - wewnętrzna siła" jak dotąd udało nam się:
1. Przekazać 15 000 lekarzy rekomendacje Rady Ekspertów "Jak rozmawiać z pacjentką o NTM"
2. Przekazać ponad 20 000 kobietom bezpłatną płytę DVD z ćwiczeniami mięśni dna miednicy
3. Rozdać 10 000 poradników "Ćwicz mięśnie dna miednicy, to proste!"
4. Skłonić media ogólnoinformacyjne i lifestylowe do podjęcia tematu NTM. Dzięki działaniu biura prasowego kampanii ukazało się 524 publikacji (6 tv, 26 radio, 156 prasa, 336 internet)
Dzięki programowi "CoreWellness - wewnętrzna siła" problem NTM przestał być tematem tabu zarówno w mediach, jak i dla kobiet cierpiących na to schorzenie. Dzięki szerokiej obecności kampanii w mediach informacje na temat sposobów radzenia sobie z problemem nietrzymania moczu dotarły do kobiet w całej Polsce. Wprowadzenie systemu ćwiczeń dna miednicy do oferty jednego z największych sieci klubów fitness dało wielu kobietom szanse dostępu do profesjonalnych ćwiczeń w tym zakresie i pokazało możliwości aktywnego dbania o swoje zdrowie. W ten sposób program "Core Wellnes - wewnętrzna siła" w istotny sposób przyczynił się do poprawy jakości życia kobiet z NTM.

Program "CoreWellness - wewnętrzna siła" realizowany jest we współpracy ze Stowarzyszeniem Osób z NTM "UroConti" oraz siecią klubów fitness Gymnasion.


KrajPolska
Kategoria konkursowaFirmy komercyjne
Problemy społecznePromocja zdrowia
NadawcaSCA Hygiene Products
WykonawcaOn Board Public Relations
Adresaciogół społeczeństwa, ze szczególnym uwzględnieniem kobiet w wieku 30+
Mediaogólnopolskie media lifestylowe, poradnikowe i informacyjne
Data zgłoszenia15.10.2009
Dodatkowe materiałyplik: plik_20091015171736_852.bmp
 plik: plik_20091015171736_315.pdf
 plik: plik_20091015171736_749.pdf
 plik: plik_20091015171736_868.pdf