Kampanie zgłoszone do konkursu
|
13.03.2015 Po niektórych ludziach znika ślad... KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych
Opis celu kampaniiCelem kampanii jest zapobieganie zaginięciom oraz zwrócenie uwagi społecznej na ten problem. Grupa docelowaCiężko zdefiniować grupę docelową, ponieważ target jest bardzo szeroki i dotyczy niemal całego społeczeństwa. StrategiaRocznie w Polsce zgłaszanych jest kilkanaście tysięcy zaginięć. Od 2010 roku ich liczba wzrasta. Cztery lata temu na policję zgłoszono 14 389 osób zaginionych. W tym roku odnotowano już 17 887 przypadków zaginięcia. Co roku około 7 tys. zgłoszeń dotyczy osób małoletnich i dzieci. Opis przebiegu kampaniiKampania miała charakter ogólnopolski. W ramach kampanii powstał spot telewizyjny emitowany w największych stacjach telewizyjnych w Polsce. Spot radiowy, który można było usłyszeć w wybranych stacjach radiowych oraz spot, który można było obejrzeć w metrze warszawskim. Powstały również foldery informacyjne kampanii dotyczące tematu zaginięć. Były prowadzone działania PR w wyniku których ukazało się szereg publikacji w mediach. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiChcieliśmy dotrzeć do jak największej liczy odbiorców dlatego wybraliśmy telewizje i najpopularniejsze stacje oraz radio. Generalnie założenie było takie, aby pojawiać się z kampanią, tam gdzie jest wielu różnorodnych odbiorców. Niestety kwestie finansowe uniemożliwiły nam realizację kampanii w innych kanałach komunikacji. EfektywnośćZe względu na możliwości finansowe oraz specyfikę kampanii, nie prowadziliśmy badań ewaluacyjnych, dlatego trudno nam się odnieść do tego punktu. W ramach kampanii pojawiły się spoty tv w TVP, TVN, TVP regionalnej, Kultura, Polonia oraz sporty radiowe Polskie Radio, RDC, Agora. Spoty były wyświetlane w warszawskim metrze. W wyniku działań PR pojawiło się około 150 publikacji w internecie i prasie, działania były również prowadzone na profilu na Fb Fundacji. KampanijnośćNie Opis inicjatoraFundacja ITAKA–Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych jest jedyną organizacją w Polsce całościowo zajmującą się problemem zaginięć. Nie tylko pomaga w poszukiwaniach, ale też wspiera rodziny i bliskich. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyZamysł projektu miał na celu symboliczne pokazanie zniknięcia osoby, po której właśnie "znika ślad". Sugestywne, a zarazem proste przesłanie ma trafiać do każdego. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Inne |
Nadawca | Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginonych |
Wykonawca | Kreacja Agencja PARALOTNA, produkcja spotów Papaya Studio |
Adresaci | Społeczeństwo |
Media | Radio, Telewizja |
Data zgłoszenia | 13.03.2015 |
Dodatkowe materiały | |
plik: ITAKA_2014_ver1_RD20_MiX.mp3 Po niektórych ludziach znika ślad - spot radiowy | |
plik: procedury.pdf | |
plik: ulotka_child_alert-nowa.pdf | |
plik: ulotka_dysfunkcje_psychiczne-nowa.pdf | |
plik: ulotka_samobojstwa.-nowa.pdf | |
plik: ulotka_zaginiecie-nowa.pdf |