Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2014



13.03.2015

Po niektórych ludziach znika ślad...

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Opis celu kampanii

Celem kampanii jest zapobieganie zaginięciom oraz zwrócenie uwagi społecznej na ten problem.

Grupa docelowa

Ciężko zdefiniować grupę docelową, ponieważ target jest bardzo szeroki i dotyczy niemal całego społeczeństwa.

Strategia

Rocznie w Polsce zgłaszanych jest kilkanaście tysięcy zaginięć. Od 2010 roku ich liczba wzrasta. Cztery lata temu na policję zgłoszono 14 389 osób zaginionych. W tym roku odnotowano już 17 887 przypadków zaginięcia. Co roku około 7 tys. zgłoszeń dotyczy osób małoletnich i dzieci.
Niezbędnym elementem skutecznych poszukiwań i często szczęśliwych zakończeń spraw jest wrażliwość społeczna. Wysoka świadomość społeczna w tym zakresie pomaga na płaszczyźnie zarówno poszukiwawczej, często przypadkowe osoby, mogą uratować komuś życie, jak i pomocowo-poradniczej.

Dzięki sugestywnej kampanii „Po niektórych znika ślad” Fundacja chce zwrócić uwagę społeczną na problem zaginięć oraz potrzeby osób, które dotknęła ta tragedia.

Opis przebiegu kampanii

Kampania miała charakter ogólnopolski. W ramach kampanii powstał spot telewizyjny emitowany w największych stacjach telewizyjnych w Polsce. Spot radiowy, który można było usłyszeć w wybranych stacjach radiowych oraz spot, który można było obejrzeć w metrze warszawskim. Powstały również foldery informacyjne kampanii dotyczące tematu zaginięć. Były prowadzone działania PR w wyniku których ukazało się szereg publikacji w mediach.

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

Chcieliśmy dotrzeć do jak największej liczy odbiorców dlatego wybraliśmy telewizje i najpopularniejsze stacje oraz radio. Generalnie założenie było takie, aby pojawiać się z kampanią, tam gdzie jest wielu różnorodnych odbiorców. Niestety kwestie finansowe uniemożliwiły nam realizację kampanii w innych kanałach komunikacji.

Efektywność

Ze względu na możliwości finansowe oraz specyfikę kampanii, nie prowadziliśmy badań ewaluacyjnych, dlatego trudno nam się odnieść do tego punktu. W ramach kampanii pojawiły się spoty tv w TVP, TVN, TVP regionalnej, Kultura, Polonia oraz sporty radiowe Polskie Radio, RDC, Agora. Spoty były wyświetlane w warszawskim metrze. W wyniku działań PR pojawiło się około 150 publikacji w internecie i prasie, działania były również prowadzone na profilu na Fb Fundacji.

Kampanijność

Nie

Opis inicjatora

Fundacja ITAKA–Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych jest jedyną organizacją w Polsce całościowo zajmującą się problemem zaginięć. Nie tylko pomaga w poszukiwaniach, ale też wspiera rodziny i bliskich.

Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczy

Zamysł projektu miał na celu symboliczne pokazanie zniknięcia osoby, po której właśnie "znika ślad". Sugestywne, a zarazem proste przesłanie ma trafiać do każdego.


KrajPolska
Problemy społeczneInne
NadawcaFundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginonych
WykonawcaKreacja Agencja PARALOTNA, produkcja spotów Papaya Studio
AdresaciSpołeczeństwo
MediaRadio, Telewizja
Data zgłoszenia13.03.2015
Dodatkowe materiały
 
 plik: ITAKA_2014_ver1_RD20_MiX.mp3
Po niektórych ludziach znika ślad - spot radiowy
 plik: procedury.pdf
 plik: ulotka_child_alert-nowa.pdf
 plik: ulotka_dysfunkcje_psychiczne-nowa.pdf
 plik: ulotka_samobojstwa.-nowa.pdf
 plik: ulotka_zaginiecie-nowa.pdf