Konkurs Kampania Społeczna Roku 2016

Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2016

Kategoria konkursowa: Akcje zaangażowane społecznie



POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ

Balticarium - projekt edukacyjny-NOMINOWANA

KATEGORIA: Akcje zaangażowane społecznie

Nazwa i opis inicjatora kampanii

NATALIA URYNIUK - artystka, ilustratorka. Doktorantka na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, asystentka w Pracowni Ilustracji prof. Jadwigi Okrassy. Zajmuje się malarstwem i grafiką, tworzy edukacyjne gry dla dzieci, ilustruje książki, projektuje ubrania. Natalia otrzymała nagrodę m.in. Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, stypendium „Młoda Polska”.

Nazwa wykonawcy

Natalia Uryniuk

Data realizacji kampanii (od-do)

25.06.2016 – 31.03.2017

 

Strategia

Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampania

Liczba zwierząt w Morzu Bałtyckim drastycznie spada. Według ONZ, aż 90% światowych zasobów ryb jest przełowionych lub poławianych na najwyższym możliwym poziomie (Raport FAO, Sofia 2014). Jeśli nic nie zmienimy, za kilka lat Bałtyk może być pustym zbiornikiem. Nie będą w nim już pływać foki, belony.

Opis celu kampanii i wyjaśnienie idei kreatywnej

Łączymy świat sztuki i nauki. Udowadniamy, że odkrywanie Morza Bałtyckiego potrafi być mieszanką pasji, nauki, humoru, sztuki i designu.Wierzymy, że dzieci polubią bałtyckie zwierzaki i już od najmłodszych lat będą chciały o nie dbać i je chronić. Dostępne publikacje są przeznaczone dla odbiorców, którzy posiadają specjalistyczną wiedzę o Bałtyku, brakuje treści dla najmłodszych. Projekt to zmieni

Insight

Rozbudzając wyobraźnię dzieci, przenosimy je w bogaty świat Morza Bałtyckiego, aby odkryły jego tajemnice.

Określenie grupy docelowej

Głównie dzieci, ale także dorośli, wszyscy, którym nie sa obojętne losy Morza Bałtyckiego.

Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to action

Odkryj z nami fascynujący świat Bałtyku!

Hasło/slogan

Odkryj z nami fascynujący świat Bałtyku!

Realizacja czyli opis przebiegu realizacji kampanii (opis tego co udało się zrealizować i jaki sposób)

Opis działań i opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)

W ramach projektu zachęcaliśmy instytucje, uczelnie, szkoły, pasjonatów Morza Bałtyckiego do zaangażowania się, aby wziąć udział w warsztacie, spektaklu czy wykładzie związanym z Bałtykiem. W tym celu stworzyliśmy wystawę „Ciekawostki z Morza Bałtyckiego”, która pozwala poznać 23 zwierzęta Morza Bałtyckiego od babki piaskowej po zmieraczka plażowego. Prace skierowane są zarówno do dzieci jak i dorosłych. Kolorowe grafiki autorstwa Natalii Uryniuk zachęcają najmłodszych do zgłębienia morskich wód. Każdej z grafik towarzyszy zaskakujący fakt o zwierzęciu, co nadaje wystawie wartości edukacyjnych.W czasie projektu odbyły się 2 wystawy, 6 warsztatów i 3 wykłady.Ważnym elementem projektu są strona internetowa www.balticarium.com i gry edukacyjne o bałtyckiej faunie skierowane do dzieci i dorosłych. Platforma umożliwia pozyskanie wiedzy na temat zwierząt Bałtyku, a także ochrony środowiska również w językach obcych, docelowo we wszystkich nadbałtyckich. Posiada kanały na FB, YT i instagramie

Działania PR

Włączenie do kampanii grup ważnych ze względu na osiągnięcie celu społecznego

Patronat merytoryczny nad projektem objęła dr Stella Mudrak-Cegiołka z Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego, a także profesor Jadwiga Okrassa z Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Projekt Balticarium otrzymał także patronat honorowy Rzecznika Praw Dziecka oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.Projekt jest konsultowany z dziećmi, wykładowcami ASP, rodzicami i pedagogami.

Efekty media relations - obecność publicystyczna kampanii w mediach (np. wskaźniki, jeśli są). Czy kampania wywołała dyskusję w mediach?

Informacje o projekcie pojawiły się w mediach tradycyjnych (prasa, radio, tv) i internetowych. W sumie było to ok. 50 materiałów, a tym mediów opiniotwórczych (np. Gazeta Wyborcza), regionalnych (trójmiasto.pl, Radio Gdańsk), ekologicznych (ulicaekologiczna.pl), naukowych (magazyn AURA)) czy kulturalnych (qlturka.pl) i parentingowych (edzieci.pl).

Efektywność

Czy kampania osiągnęła cele lub jaki był poziom realizacji celów oraz informacja w jaki sposób weryfikowana jest efektywność kampanii? Jaka była zmiana postaw?

Projekt edukacyjny zdobył uznanie merytoryczne w środowisku naukowym oraz artystycznym (patronaty), ale także oświatowym (pozytywne opinie nauczycieli i dzieci). Osoby, które zetknęły się z projektem wiedzą, że Bałtyk to bogata fauna i flora, której ocalenie zależy od nas. Projekt w innowacyjny sposób przekazuje wiedzę, a jednocześnie bawi, nie tylko oko. W planach jest kontynuacja i rozbudowa.

Budżet kampanii

Balticarium jest współfinansowane ze stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska” w 2016 roku. Na marketing i PR projektu nie przeznaczono żadnego budżetu.

 


Kreacja

notatka_prasowa_balticarium_iii.docx